ENG
Lingua
Inglese
Inizio
Settembre 2025
Frequenza
Full time
Fruizione
Corso in presenza
Durata
3 Anni
Crediti
360 UK Credits
Gli strumenti chiave del corso sono la ricerca, lo sviluppo concettuale, la visualizzazione, la prototipazione delle idee e la presentazione dei progetti.
IED Barcellona è l’unico centro in Spagna a erogare il Bachelor of Arts (Honours) in Fashion Marketing and Communication rilasciato dall’Università di Westminster.
Il corso forma professionisti con le conoscenze e abilità in materia di marketing e comunicazione necessarie per potersi affermare nell’ambiente professionale della moda. L’esperienza di IED e il suo forte legame con le industrie della moda e del design garantiscono una visione in cui adattabilità ed efficienza occupano una posizione di rilievo.
Durante il primo anno lo studente acquisisce un’ampia conoscenza generale e impara ad applicare una vasta gamma di capacità specializzate, a valutare l’informazione per pianificare strategie di ricerca, a definire soluzioni per molteplici situazioni imprevedibili e a lavorare efficientemente in contesti specifici e vari, assumendosi la responsabilità di natura e qualità dei risultati.
Il secondo anno promuove la generazione di idee mediante l’analisi di concetti a livello astratto, la padronanza di competenze specifiche e la formulazione di risposte per problemi definiti e astratti, così come l’analisi e la valutazione dell’informazione, la formulazione di valutazioni significative tramite un ampio spettro di funzioni e la definizione e l’ottenimento di risultati a livello personale e di gruppo.
Il terzo anno si focalizza sulla revisione critica, sul consolidamento e ampliamento delle conoscenze in una forma strutturata e coerente, sempre mediante l’uso delle abilità specifiche per questa area di studio. Lo studente dovrà ugualmente saper valutare le molteplici fonti, applicare abilità di diagnosi e creative, formulare giudizi significativi in diverse situazioni e ad assumersi la responsabilità di stabilire e conseguire obiettivi personali e di squadra.
Sbocchi professionali
- Editor di moda.
- Visual merchandiser.
- Addetto stampa.
- Pubbliche relazioni.
- Product merchandiser.
- Addetto agli acquisti di moda.
- Community manager.
- Consulente di moda.
- Design manager.
- Responsabile di prodotto.
- Organizzatore di eventi di moda.
- Giornalista specializzato.
- Imprenditore.
What will you learn?
In the first year of the course you’ll learn the ins and outs of the fashion industry, giving you the confidence to apply a wide range of specialist skills. You’ll also learn to use the best strategies to identify the challenges and opportunities of the market, and learn all about research strategies. Last but not least, you’ll discover the methods you can use to work in an effective and proactive way in specific and mixed contexts, both individually and as part of a team.
FASHION CULTURES AND ART
The History of Art
Academic Writing Workshop
The History of Fashion & Culture
Communicating Fashion
VISUAL LANGUAGES I
Information Architecture & Data Visualisation
Visual Communication Tools I
INTRODUCTION TO FASHION MANAGEMENT
Excel & Budgeting Workshop
Marketing Fashion
Managing Fashion Systems
Design Thinking & Workshop
Design Management
INTRODUCTION TO FASHION MARKETING
Fashion Merchandising
Fashion Product & Textile Culture
Project 1 – Opportunity & Challenge
Market Research Workshop
DIGITAL MEDIA & FASHION COMMUNICATION I
Fashion Publishing
Contemporary Fashion
Fashion Journalism
Fashion Photography
Fashion Photography Workshop
What will you learn?
In the second year you’ll develop original and feasible ideas by analysing concepts at an abstract level. You’ll learn to analyse and evaluate information on the fashion market to take advantage of opportunities. You’ll also learn the most effective processes you can use to define and achieve professional results both individually and as part of a team. In the second year of the course you’ll apply the knowledge you’ve acquired in a more independent, mature way to meet more demanding academic standards.
DIGITAL MEDIA AND FASHION COMMUNICATION II
Brand Management
Content Lab
Digital Media Strategies
VISUAL LANGUAGES II
Visual Communication Tools II
Brand Film
THE INDIVIDUAL, SOCIETY & FASHION
Interpreting Fashion Contexts
Culture & Society
Trends & Forecasting
FASHION PR & MEDIA
PR Strategy & Events
Press Office
Production Studio
Project Planning Workshop
FASHION DISTRIBUTION & RETAIL
Fashion Distribution
Fashion Buying
Fashion Retail
What will you learn?
In the third year you’ll consolidate and develop the knowledge you’ve acquired in a well-structured and coherent way. With the critical spirit, skills and strategic vision you developed in previous years, you’ll be facing new challenges based on new concepts from a variety of sources. And you’ll have all the resources you need to do this, applying diagnostic and creative skills in the ideation and execution of viable solutions. You’ll develop the ability to take important decisions in a variety of situations. Last but not least you’ll plan how to achieve both personal and team goals.
FASHION FUTURES
Fashion Futures
Innovative Marketing Strategies
VISUAL LANGUAGES III
Fashion Film
Fashion Styling, Film & Media
RESEARCH FOR CREATIVE INDUSTRIES
Critical Discussion Lab
Industry Expertise & Insiders
Academis Writing Workshop
Academic Research Seminar
DIGITAL MEDIA & FASHION COMMUNICATION III
Communication Strategy
Art Direction & Visual Identity
MAJOR PROJECT
Fashion and Business Law
Business plan
Personal brand portfolio
Major project